Na de feestdagen zoals Sinterklaas, Pasen, Kerst en oud en nieuw is het tijd voor de goede voornemens. Hardlopen doen we natuurlijk nog steeds, maar er kan bij velen van ons wel weer beter gelet worden op de voeding. Na deze dagen van veel (vaak ongezonder dan ‘normaal’) eten, moet er weer extra goed op de voeding gelet worden. Hieronder hebben wij een paar mooie en gezonde hardloop(kook)boeken onder elkaar gezet met gezonde recepten en weetjes over voeding. Wil je nog meer hardloopboeken lezen, bekijk dan onze top 10 hardloopboeken!

Energierepen en -balletjes. 69 recepten vol gezonde energie

Energierepen en -balletjes zijn de perfecte snacks. Ze zitten boordevol gezonde ingrediënten, zoals noten, vruchten, granen en zaden, en je kunt ze gemakkelijk zelf maken. Gezonde recepten voor repen, balletjes, pasta’s en puree.

Energierepen en -balletjes zijn de perfecte snacks. Ze zitten boordevol gezonde ingrediënten, zoals noten, vruchten, granen en zaden, en je kunt ze gemakkelijk zelf maken. Het leuke daarvan is dat dat helemaal niet lang duurt: in no time draai je een gezond tussendoortje in elkaar. De 69 recepten zijn ingedeeld in de categorieën non-bakerepen en -balletjes, gebakken repen, puree en pasta’s.

Bestel het boek hier voor €13,99

Afslank recepten bijbel

Is het niet frustrerend? Iedere keer dat je begint met een dieet of afslankmethode je eerst even afvalt en daarna weer aankomt… iets wat we ook wel het jojo-effect noemen. Of nog erger, je valt helemaal niet af!

Uit onderzoek blijkt zelfs dat 1 op de 3 mensen aankomt van een dieet, in plaats van afvalt.

Eén van de belangrijkste redenen is dat bijna alle diëten niet vol te houden zijn door een saai en eentonig eetpatroon, en ellenlange regels en beperkingen.

Maak hier de Afslank kennis quiz.

De beste recepten voor snelle vetverbranding met blijvend resultaat.

Bestel het boek hier voor €27,00.

Het Hardloperskookboek deel 1

Dit is een kookboek voor lopers die zichzelf graag uitdagen en verbeteren. Hardlopers die best een wijntje of een biertje lusten op zijn tijd, maar dan wel willen weten of en hoe dit hun prestaties beïnvloedt. Hardlopers die overigens ook gerust een fles bietensap soldaat durven maken als ze daar sneller van gaan lopen.
In dit boek kun je antwoorden verwachten op vragen als:

  • Is gezond ook altijd het beste voor een sporter?
  • Kun je met de juiste voeding blessures voorkomen of sneller doen genezen?
  • Wat moet je wel en vooral niet eten voor een belangrijke wedstrijd?
  • Wat is nu de ultieme post-trainingssnack?

Het hardloperskookboek biedt nieuwe wetenschappelijke inzichten in welk eetpatroon je prestaties nu echt bevordert. Maar eerst en vooral is dit een boek met originele recepten voor sporters. Recepten die meestal verantwoord, maar áltijd lekker zijn.

Bestel het boek hier voor € 24,99

Het Hardloperskookboek deel 2

In Het hardloperskookboek deel 2 neemt Miriam van Reijen je mee naar het volgende level. Met nieuwe recepten, de meest recente wetenschappelijke informatie en praktische tips om nog meer uit je training te halen, nog sneller te herstellen en op weg te gaan naar een nieuw persoonlijk record. Lees alles over het nut van low carb-trainen, de (on)zin van eiwitshakes en welke voedingsmiddelen jouw prestaties kunnen verbeteren.

Bestel het boek hier voor €25,99

Food2run voor beginnende joggers en hardlopers, gedreven marathonlopers en trailrunners

In food2run vertaalt de auteur de wetenschappelijke sportvoedingsadviezen naar de dagelijkse keuken. Als loper lees en leer je hoe aangepaste voeding je meer comfort en energie geeft tijdens de trainingen en op wedstrijddagen, hoe je je herstel positief kunt beïnvloeden, hoe je blessures en ziektes kunt vermijden en hoe je als loper naar een atletischer lichaam evolueert.

In het eerste deel van dit boek worden de principes van de sportvoeding en het belang van wat je wanneer eet duidelijk uitgelegd met tekst en schema’s. De recepten in het tweede deel bestaan uit energie- en herstelmaaltijden voor elke dag en uit sportsnacks voor trainings- en wedstrijdmomenten. Daaruit blijkt dat sportvoeding in essentie een dagelijkse, gezonde en natuurlijke manier van eten is.

Bestel het boek hier voor € 24,99

Dafne Likes Kookboek

Dafne (Schippers) LIKES kookboek staat vol met gezonde recepten, gemaakt van verse ingrediënten die snel op tafel staan en nog razend lekker zijn ook. Dafne geeft aan wat je het beste kunt eten voor en na het sporten. Ook geeft ze tips voor een aantal supersnelle snacks. Een belangrijke plek in het boek wordt bovendien ingenomen voor feestelijke en makkelijke menu’s voor het hele gezin, iets wat voor de atlete zelf van grote waarde is. De recepten worden aangevuld met persoonlijke achtergrondverhalen waardoor het boek een mooie inkijk biedt in haar dagelijks leven. Inspiratie voor haar recepten doet Dafne op tijdens haar sportreizen naar het buitenland. Op haar veelgelezen blog ‘Dafne Likes’ post ze geregeld – samen met haar zus Sanne – gezonde, snelle, simpele en wereldse recepten.

Bestel het boek hier voor €20,00 nu met een super actie voor € 7,90

Thrive Energy Cookbook

Brendan Brazier is de bestsellerauteur van The Thrive Diet en Thrive Fitness. De Thrive Energy Cookbook is een heel mooi kookboek voor de vegan sporters onder ons.

De Thrive Energy Cookbook zit boordevol 150 plantaardige, voedzame, complete voedselrecepten die zijn ontwikkeld binnen de Thrive-voedingsfilosofie. Het brengt concepten tot leven die de functionele, plantaardige voedingsrevolutie begonnen. De recepten zijn allemaal veganistisch en allergeenvrij (of met glutenvrije opties) om tarwe, gist, gluten, soja, geraffineerde suiker en zuivelproducten uit uw dieet te verwijderen. Deze door de chef gemaakte recepten zijn eenvoudig te maken en prestatieverhogend. Voeg doelgerichte functionaliteit samen (elk ingrediënt heeft een voedingsdoel) met een verrukkelijke aantrekkingskracht. Van de alkalische, plantaardige proteïnerijke Vanille-Amandel-Mocha Motivator Smoothie tot Geroosterde Rode Peper & Zoete Aardappelsoep, Thaise Groene Curry Rijstkom en desserts zoals Raspberry Chocolade Granaatappeltaart.

Bestel het boek hier voor € 14,99

21 dagen Groene Smoothie Challenge

Doe mee met de 21 dagen Groene Smoothie Challenge! Waarom? Groene smoothies zijn lekker, makkelijk te maken en super gezond! Met een groene smoothie per dag krijg je in een keer heel veel voedingsstoffen binnen en begin je je dag dus met een frisse portie energie. Wat wil je nog meer? Tijdens de Groene Smoothie Challenge van Miss Natural dagen we je dan ook uit om zelf te zien wat een dagelijkse groene smoothie voor jou kan doen, door 21 dagen lang elke dag een groene smoothie te drinken! Doe je mee?

Een groene smoothie is gezond en makkelijk te maken. Bovendien is het een erg eenvoudige manier om de smaak van de groente te verbergen met zoet fruit. Groene smoothies vormen een zeer voedzame maaltijd: je hebt binnen een mum van tijd je dagelijkse portie groente en fruit binnen. En, ook niet onbelangrijk, het is ook nog eens hartstikke lekker!

Wat is de Groene Smoothie Challenge? Tijdens de Groene Smoothie Challenge van Miss Natural ga je 21 dagen lang elke dag een groene smoothie te drinken! Hierboven heb je genoeg redenen kunnen lezen om mee te doen, wat let je nog om je aan te melden? De Groene Smoothie Challenge kun je op elk gewenst moment starten. Vanaf de start krijg je 21 dagen lang elke dag een e-mail met onder meer: – Een recept voor een groene smoothie – Informatie over de Groene Smoothie Challenge – Tips hoe je zelf het beste een groene smoothie kunt samenstellen – Links naar inspirerende artikelen.

Bij de 21 dagen Groene Smoothie Challenge ontvang je ook het speciale e-book met daarin; – 35 sap en smoothie recepten – boodschappenlijst per week – advies over blenders en slow juicers – alles over smoothies voorbereiden, bewaren en meenemen – handige drinkbekers en keukenhulpjes – overzicht meest bespoten groenten en fruit – lekkere toppings en gezonde toevoegingen.

Doe mee en ontdek zelf de gezondheidsvoordelen van het drinken van groene smoothies! De 21 dagen groene smoothie challenge kost je maar € 27,00.